Svar på läsarfråga

Isabella om Match 17:
Va roligt att höra att så många vill ha dig som au pair! Jag som sökande undrar, brukar man få så många olika alternativ?
Svar: Det är roligt! Hur många alternativ man får beror på lite.
I vissa organisationer får man bara en match i taget och då känns det nog inte som att man får många alternativ på samma sätt. Dock kommer det oftast nya familjer när man har sagt nej. Med SI tror jag inte att det finns någon begränsning angående hur många matchningar man kan ha samtidigt. Generellt dett så fortsätter man att få alternativ tills man matchar, förutsatt att man ändrar de tänkbara avresedatumen, så att det är aktuellt, och man inte letar familjer att åka till under en tid som redan varit. Men man får olika många matchningar beroende på person och tidpunkt. Om avresedatumen är långt bort eller kanske för nära så hör färre av sig. Precis innan och efter jul hör ofta färre familjer av sig för att de har så mycket att göra, vilket jag också märkte av. Jagb kan tänka mig att det också kan gå lite extra trögt under semestertiden.

Som jag skrev så beror det även på vilken person det är. Om ansökan är bra så får man fler matchningar än annars. Sådant som familjerna ofta gillar är många erfarenhetstimmar, erfarenhet med de åldrarna som deras barn har, haft körkort länge, har varit utomlands, verkar glas och ansvarsfull, o.s.v. Jag har fått ganska många matchningar. Jag har mycket erfarenhet, varit au pair innan och bott utomlands, så jag antar att det är det. Men även om ni inte har allt det där så kan ni söka. För få har allt, och även om det går lite långsammare så kommer det även familjer! Jag hoppas att det blev lite klarare nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0