Den andra delen av matchningsprocessen

Drygt en vecka efter att jag hade flyttat avresedatumen fick jag en match. Det var en trebarnsfamilj i Illnois med tvillingar! De verkade jättebra och jag såg fram emot vårt första skype- samtal. Något skype- samtal med dem blev det dock inte... De hann hitta en au pair som de ville ha och sade hejdå till mig. Men det gjorde inte så mycket. Dagen efter (amerikansk tid) hade det nämligen hört av sig en annan familj som verkade ännu bättre! En familj med två barn i Las Vegas, Nevada. Barnen var 1 och 3 år gamla. Jag fick snabbt ett låångt mejl av mamman och hon ville att vi skulle lära känna varandra ordentligt. Skitbra! Jag fick se videos på barnen, fick länkar om Las Vegas, och det kändes bra. Snart bestämde vi tid för vårt första skype- samtal. Fredagen 1 vecka efter vi hade matchats "träffade vi" varandra för första gången. Även om det kändes bra var jag inte säker. Torsdagen efter skypade jag med pappan i familjen, och var därefter fast bestämd om att jag inte skulle välja den familjen... Jag kan ju säga att det inte var mitt bästa skype- samtal :) De verkade dock vilja ha mig.

Tisdagen innan det första skype- samtalet med Nevade- familjen fick jag en ytterligare match! En familj med två barn och ett på väg i Goldens bridge. Och deras brev kändes ännu bättre än Nevada- familjens! När jag läste mammans mejl kändes det så bra. Jag skypade med dem lördagen efter det första skype- samtalet med Nevada- familjen. Hela familjen var med, och det kändes så bra! Efter skype- samtalet chattade jag med dem. Dagen efter fick jag frågan om jag ville bli deras au pair. Jag tänkte hela dagen och svarade att jag ville skypa en gång till först. Det var för tidigt för att ta ett beslut. Onsdagen efter skypade jag med dem igen. Då med hela familjen igen. Familjen kändes så bra! Men de hade ingen tvååring. Men samtidigt kändes det bara bättre och bättr. Kunde jag tänka mig att vara i en familj utan en tvååring, och hur viktigt var  kriteriet? Allt annat var så bra. Jag skulle ta beslutet dagen efter, men det blev inte så. Men ända sedan jag fick frågan hade jag nog vetat det innerst inne - jag ville tacka ja! Åldrarna på barnen är inte allt, och det positiva övervägde. Jag ville åka till familjen. På fredagen skickade jag ett mejl till familjen och tackade ja. Jag blev med värdfamilj och skulle flytta till USA! Tjohooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, vilket datum kommer du att åka till familjen? :) Håller också på att matcha med en familj, typ 20 minuter ifrån Goldens bridge :)

2012-03-26 @ 15:20:10
Postat av: Jennifer

Gud vad rooooligt!!!

2012-03-26 @ 18:01:09
Postat av: Madeleine

Neej vad kul, då kanske vi hinner ses innan du reser hem :) Vi kommer att flytta dit inom ett år.



Vi spenderade tors-söndag i Wilton för att titta på hus och vi hann med lite sightseen i Albany, Saratoga springs, Queensbury och Lake placid. Jag gillade staden/området.

Vi var där under vintern, men mina svärföräldrar var där förra sommaren och dom sa att det var toppen.

Jag har resdagbok där jag försöker uppdatera mig under våra resor och det finns lite bilder från Upstate N.Y om du vill kika in.

Jag finns under resenär Madeleine.H

2012-03-27 @ 20:27:35
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0