Beslut och sånt

Det är svårt att ta ett beslut om vilken familj man skall till. Det är få familjer det inte finns några nackdelar hos, och det gäller att väga för- och nackdelarna och se om det positiva överväger det negativa. Och även om man försöker göra ett jättebra beslut så vet man aldrig innan man kommer dit. Ibland tar det flera månader hos familjen innan man vet det. Det är så mycket som skall stämma in.

Just nu pratar jag med två familjer. Den ena bor i Goldens bridge och den andra bor i Las Vegas. De är två fina familjer, men de är ganska olika. Jag har fått en bätte känsla av föräldrarna i den ena familjen än i den andra, men det finns lite nackdelar hos båda. Jag undrar hur mycket jag skall tänka på åldrarna på barnen. I den ena familjen är barnen 6, 3,5 och en som skall födas. Jag hade egentligen tänkt ta hand om ett barn på 1,5 eller 2 år, och det har inte dem. Men om jag har hur många kriterier som helst kommer det ju nästan ta en oändlig tills jag får en värdfamilj om jag då hittar någon. Och att familjen känns bra är ju det viktigaste. Och sedan undrar jag hur det känns att ha med en nyfödd när man leker med en fyraåring. Hur mycket bergänsas man i leken? Fast jag tycker om utmaningen att ta hand om en nyfödd och de är sååå gosiga! Så i den familjen finns ingen 2- åring, men i den andra finns ingen nyfödd. Jag hade nog gärna velat ha en nyfödd där med. Jag tycker om den familjen också. Om ni har tips får ni gärna ge dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0