Stockholm imon

Sådär så. Nu är dagens måsten avklarade. Fixa inför Stockholm, jogga, köra bil, kontrollera allt. Skitbra!
 
Jag har kollat upp mer vad man kan göra i Stockholm nu och det kommer bli så kul! Egentligen skulle jag bo hos min kompis, men hon är inte där då. Mamma ville följa med, så det blir vi två som åker. Vi skall bo på hotell mitt inne i centrum, gå på museum, äta god mat och jag skall till ambassaden.
 
Det är många som bara åker dit över dagen för att fixa visum och sedan hem igen. Men det kändes nästan omöjligt för mig. Jag bor i Lund, och tåget dit kan ta 6 timmar. Om man vill komma fram till Stockholm 06:00 för att gå till ambassaden 08:00 får man då alltså åka vid midnatt. Man får då rubbad sömn. Och över dagen är det inte tal om, då man åker hemifrån INNAN midnatt, haha. Nä, det blir bättre såhär. Tänk er att sova dåligt och sedan ta kvällståget hem igen, haha. Dessutom är det roligare att spendera lite tid i Stockholm när man endå har spenderat pengar på tågbiljetter. Men om mamma inte skulle ha varit med skulle jag nog bara ha varit där en natt. Lite tråkigt att vara själv, och blir ofta dyrare också.
 
SÅ imorgon åker vi. Jag har ambassadtid på måndag morgon och åker hem på måndag eftermiddag (ganska sent). Skriver något imorgon, men sedan uppehåll till måndag. Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0