Desperate Housewives

Jag är inte en av dem som sett Desperate Housewives från början, men jag är ändå ett fan. En som har tittat i flera år och sett fram emot Desperate Housewives- kvällarna under gymnasiet. Och en som kämpade för att orka vara uppe och se dubbelavsnitten som jag redan sett i Frankrike hösten 2009. En som verkligen har älskat den här serien.

Jag har blivit besviken många gånger. Jag har tyckt att serien har blivit sämre. Och jag har stört mig på att ålderskillnaden mellan olika personer varierar. Men ändå har jag suttit där och tittat på nästan varenda avsnitt i de senaste säsongerna. Ändå har jag fortsatt följt serien och hoppas att det skall vända och den skall bli bättre. Ändå har jag litat på att det nog kommer ordna sig.

Många säger att det är en dålig serie. Att det är förundransvärt att den har så många tittare. Att den inte är något speciellt.

Den har varit en av mina favoritserier (tillsammans med Vänner) i många år, och jag har aldrig hållt med om att det har varit en dålig serie. Jag har blivit besviken, ja, men det har inte varit en dålig serie.

Men idag, när jag såg sista avsnittet, hände något. Jag insåg att det inte var någon dålig serie. På riktigt. Nej, för denna serien är bäst. Den går till och med om Vänner.

Den har haft sina nedgångar, men vilka serier har inte det? Men Desperate Housewives har allt. ALLT. Och manusförfattarna gör alltid upp det genom att sända kanonbra avsnitt ibland. Vissa säsongsavsnitt och andra avsnitt. Och det sista avsnittet verkligen ÄGDE.

Jag är så ledsen över att det är över. Över att jag inte kommer att se dem i en ytterligare säsong. Aldrig nya avsnittet. Underbara serie! Men det gör mig varm att det slutade så bra.

För grejen med den här serien är att den är så genomtänkt mitt i allt buller. Och all röra. Det är inte lätt att hålla i en serie och inte låta något upprepa sig i åtta säsonger. Men mycket av Desperate Housewives är så genomtänkt. Och grejen med den är att den visar medmänsklighet, att man kan göra fel. Och att ingen är felfri och perfekt. Och grejen med den är allt är så mystiskt och att det finns så mycket kärlek.

BÄSTA SERIEN EVER!

Desperate Housewives, will never be forgetten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0