Ambassadbesöket

Det började med att jag gick upp 05:30. Yey! Pigg och glad, hehe. När jag hade gjort i ordning mig gick jag till en busshållplats nära centralen (parallellt med Klarabergsgatan) och tog buss 69 mot Blockstensudden (till hållplats ambassaderna).
 
Jag hade tid 08:00 och man skulle vara där 30 minuter innan sin tid. Men bussen kom dit 07:15, så det var lika bra att ställa sig i kö direkt :) Det var sex personer före mig i kön som hade liknande ärenden och jag stod där i ca. 20 minuter. Sedan fick jag komma till en byggnad utanför ambassaden, där det var passkontroll och jag lämnade in min mobiltelefon + laddare. Jag fick visa undersidorna av skorna också, hehe. Sedan gick jag till den stora byggnaden, där jag möttes upp av en person som gav mig en nummerlapp. Sedan var det bara att sätta sig och vänta. Trots att det bara var sex personer före mig tog det tid eftersom de inte öppnat luckorna än. Jag hade ingen klocka på mig, men jag antar att de öppnades lite efter klockan åtta. När jag kom fram bad hann mig att lämna in alla papprena. Jag gjorde det, så jag fick några papper tillbaka som inte skulle lämnas in, haha. Säger han allt så får han allt. Sedan sade han åt mig att vänta och att jag snart skulle ropas upp.Jag satte mig ned och väntade och efter en stund ropades jag upp och jag fick gå till en som pratade svenska. Hon skulle ta mina fingeravtryck, men det var inte det lättaste eftersom händerna var så torra, haha. Hon sade att jag skulle vänta en stund till och sedan skulle ropas upp igen. Då kom jag till en kvinna som tog fingeravtryck igen (jag antar att de jag tagit inte var tillräckligt tydliga på grund av torrheten) och så frågade hon lite frågor. Hon skrev under det ena visumet och jag fick gå därifrån.
 
Från att jag ställde mig i kön tills att jag kom ut tog det 2 timmar och en kvart, vilket var ganska snabbt. Men de beviljade visumansökan och det var det viktigaste. Den enda anmärkningen jag fick var att jag skrivit min adress på kuvertet för långt åt vänster, men personen i den första luckan skrev åt den åt mig. Tips till er som skall till ambassaden är att klä sig varmt om ta med varma kläder, tidsfördriv och kolla så att ni har alla papper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0