Studier

Det har inte hänt så mycket idag. Jag har inte hört något från värdfamiljen heller.

Nu börjar jag ju studierna, men jag vet inte hur länge det varar. Jag har mejlat till studievägledaren, som har svarat att jag kan åka iväg mitt i terminen och sedan fortsätta studierna mitt i terminen när jag kommer hem igen. Det är ju skitbra, men det är inte helt flexibelt ändå eftersom jag har tentor och så. Det finns inga garantier att man använder samma kurslitteratur och att studieupplägget inte ändras, och om jag tar ett avbrott vill jag ha lite tid ta igen det jag missat när jag kommer hem igen, så jag vill inte åka precis innan en tenta, för då kommer jag hem precis innan en tenta också... Och det är kanske inte så bra att göra tentan när man är jet-lagged och inte har kommit in i det än. Men om jag känner att jag hittar en familj som passar mig bra så skall jag försöka pyssla ihop det. Fast jag måste säga att det är väldigt frustrerande att börja studera när man inte vet hur länge det varar och hur många veckor man har framför sig.

Men det hade varit bra att inte komma iväg så lång tid efter skolan börjar i alla fall, för då har lång tid på mig att ta igen allt. Och även om kursupplägget kanske ändras så kommer innehållet till stor del vara det samma. Jag skall repetera och lära mig nytt i USA också, så det är bara att kämpa.

Det finns kanske folk som tycker att det är dumt att göra såhär nu och tror att det blir bättre att vänta till sommaren med att åka. Det kanske skulle ha varit bättre att göra så, men jag känner att jag vill åka snart, och har svårt att fokusera på studierna innan jag har gjort detta.

Jag är så glad att det går att göra såhär, så nu får vi hoppas att det andra går också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0