Det kan inte vara lätt för kungligheterna

Jag har precis tittat på året med kungafamiljen och tänker lite på dem. Det kanske inte är så farligt med kungen som ryktet säger? Nog är han en speciell person. I programmet pratade han till exempel om att gå och gömma sig, haha, och han är inte min favorit direkt. Men ändå får programmet mig att tveka. Jag vet att jag inte vet hur det är. Det kan vara bättre, sämre eller likadant som jag tror, men jag har i alla fall lite förståelse för dem/kungen, och den svåra situation som dem befinner sig i. Det är inte lätt för dem. Jag är ganska säker på att alla skriverier inte är 100% sanna, men jag tror inte heller att de är 100% falska. Men när det handlar om kungen, då brer folk på. Då skall man skriva det värsta, och då kommer alla de "smaskiga" detaljerna fram. Självklart är det de detaljer som man vet lockar svenska folket att läsa tidningarna.

Jag undrar hur det kommer bli för kronprincessan Victoria, prins Daniel och den lilla knodden (som de säger i programmet) när de blir tre och sedan när familjen även eventuellt utökar. Victoria och Daniel verkar ha en stark kärlek mellan sig, men verkade det inte som om även kungen och drottningen hade det när de gifte sig 1976? Är den så stark som den ser ut eller är det ett sken? Kommer Daniel och Victoria vara ett par tills döden skiljer dem åt? Kommer de fortsätta att vara ett gift par? Hur kommer de uppfostra sitt/ sina barn? Och kanske viktigast av allt: kommer deras relation också sluta som det slutade för kungen och drottningen? Kommer alla också tro att de har haft älskarinnor/älskare när de har varit gifta i över 30 år?

Och prins Gustaf Adolf. Stackars man som dog i en flygolycka på Kastrups flygplats 1947. Han hade 5 barn och över halva livet framför sig, trodde man. Och så blev det så. Ett hastigt slut som medförde att han aldrig kom till den dag som han hade väntat på; att bli kung. Mina tankar går till Gustav Adolf, Carl XVI Gustaf, Victoria och Daniel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0