Avresedatum och sådant

Det känns segt just nu. Jag tycker inte om när det händer så mysket, men nu är det jobbigare att det är segt än innan eftersom jag vill åka iväg snart.

Man bör ta ett beslut minst 3 veckor innan avresa, och det börjar närma sig nu. Från början var mitt första avresedatum den 30:e januari, men sedan ändrade jag till den 16:e. Dock var man nog tvungen att skriva in det/stäga till på två ställen, för jag upptäckte senare att det inte hade ändrats helt. Men när det upptäcktes var det inte lång tid kvar till 16:e januari, och det var inte lönt att ändra det. Så det har alltså stått den 30:e januari sedan jag kom in matchningsprocessen.

Från början trodde jag att jag skulle åka då, och många familjer är, och har varit, intresserade av en au pair i februari. Men nu börjar det även närma sig den 30:e januari, och det är inte säkert att jag hinner åka då. Nästa avresedatum är ok, men det är det absolut det senaste datumet jag kan. Och vad händer om jag inte hinner hitta en familj mer än tre veckor innan dess? Eller om alla familjer vill ha senare datum? Jag kan inte åka mitt i terminen. Det går inte. Jag vill studera den terminen när jag kommer tillbaka.

Jag vill ju åka som au pair, så därför har jag kommit fram till en annan lösning ifall jag inte åker de datumen jag kan tänka mig i vinter. I så fall ändrar jag avresedatumen till juni-aug, och studerar den vårtermin som kommer. Men jag vill inte det egentligen, så jag hoppas, hoppas, hoppas. Dock är sommaren den sista planen, för om det inte blir något där åker jag inte som au pair i USA.

Än går det att åka när jag vill. Så ni får hoppas med mig!


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller tummarna! :)

2012-01-05 @ 20:05:19
URL: http://malininamerica.blogg.se/
Postat av: Sofia

hoppas du hittar din familj snart! Håller tummarna! :)

2012-01-06 @ 14:16:23
URL: http://sofiaaupairusa.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Håller tummarna å tårna !!!!

2012-01-07 @ 00:21:24
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0