Hejdå match 17

Jag sade nej.
Det här var en av de jobbigaste gångerna att säga nej i matchningsprocessen hittills. Vi har skypat två gånger och de verkar sååå underbara! Jag vill! Men samtidigt måste jag vara förnuftig. De hade nog det sämsta schemat till sin au pair av alla matchningar hitills. Så efter många om och men skickade jag ett mejl, där jag sade nej. Jag fick även ett mejl tillbaka, nästan direkt. Det stod bland annat att hon (mamman) blev ledsen när jag tackade nej. Åh, jag blev också ledsen!

Men att komma dit och inte gilla schemat är inte heller någon hit. Det blir vi båda ledsna av i längden. Jag tycker inte att rätt att åka till någon man inte vill åka till. Och jag tycker inte heller att man kan kräva att en familj ändrar schemat bara för att de flesta inte skulle ha gillat det. Familjerna har förmodligen byggt upp au pairernas scheman efter vad som passar dem bäst, och det är DÅ de behöver en au pair. Så det är bara att rätta sig och säga hejdå.

Åh, det är så många fina människor i processen som jag inte alls vill tappa kontakten med. Men om man inte åker dit så måste man. Det är ibland jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0