I huset

Jag vet att många har undrat varför jag inte skrivit på ett tag och velat veta hur det har gått. Att jag inte skrivit beror helt enkelt på att jag har valt bort att göra det och ingenting annat. Jag funderar lite på hur jag skall göra med bloggen nu och vet inte om/hur/när jag skall fortsätta även om jag har mina funderingar. Jag har varit au pair innan och då skrev jag en blogg som jag älskade och var beroende av. Men matchningsprocessen var annorlunda och jag skrev inte om valet av familj där. Därför valde jag att skriva under matchningsprocessen nu. Och jag skrev även om förberedelserna. Jag har funderat på detta fram och tillbaka i flera månaders tid. Först tänkte jag nog att jag skulle sluta skriva när jag matchat, men det blev inte av. Jag hade helt enkelt mer att skriva och att tipsa om. Det finns saker som jag gillar med en blogg, men det finns nog fler saker som jag inte gillar. Ett alternativ är ju att ha en blogg där jag drar ner på nackdelarna och det funderar jag på mycket. Jag gillar ju fördelarna med att ha en blogg och jag vill egentligen ha en blogg på ett sätt, så det vore trevligt att hitta ett bra alternativ.
 
Jag vet att många av er blir ledsna och besvikna nu och ni har också rätt att vara det. Ni har läst den här bloggen och har säkert förväntat er att läsa den under över ett års tid. Jag hade nog också blivit besviken om det var jag som var läsare. MEN det är jag som är bloggerska och skribent. Det är jag som får ta mig tid att skriva den. Och det är jag som får offra energi som hade kunnat gå till annat. Alltså är det mitt beslut, och jag vill komma fram till vad som är bäst för mig. Så försök att förstå. Det är inte under en oändlig tid jag är här, så jag vill njuta av tiden och ta vara på den så bra som möjligt.
 
Värdfamiljen är jättetrevlig. De är så snälla och jag tycker om mycket här. Allt är så bra och fint, så jag hoppas att det stannar på det sättet. Barnen är söta och jag är nöjd. I helgen åker vi (jag och värdfamiljen) till Cape Cod och stannar en vecka. Så jag hoppas att det är okej att jag inte vet hur det kommer bli med uppdateringen än.
Jag önskar er en trevlig vecka och så hör jag av mig om några veckor igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0