Läget just nu

Det kändes så bra vid skype- samtalet igår, så när jag gick och lade mig var jag inställd på att ta den familjen. Av att döma på mejlet som de skickade verkade de dessutom tycka det samma. Deras yngsta barn skall ju komma i mars, men jag kände att det kunde gå ändå eftersom mamman i familjen skulle lära mig allt under mammaledigheten. De kändes så trevliga och avslappnade och allt var så bra.

Men sedan skulle jag läsa deras husregler idag. Och efter dessa 37 (!) sidor känns inte familjen så bra längre. Och definitivt inte avslappnade. Det skulle vara stressande eftersom att det är svårt att komma ihåg så många regler.

Igår på morgonen försvann match 2. Ganska skumt eftersom jag frågat dem på tisdagen om de fortfarande var intresserade, de svarade ja och vi inte har hört något från varandra sedan dess. Men jag antar att de antingen inte är intresserade eller har matchat med en annan au pair. Det kan ju hända att matchen har försvunnit av sig själv, fast det är deras tur att höra av sig (verkligen, eftersom jag har hört av mig flera gånger) och i så fall lär jag ju märka om de faktiskt är intresserade. Det kändes dock som en lättnad när de försvann. Det var den enda av de matchningar som jag har fått hittills som bara hade barn i åldrar som jag vill arbeta med (4 år, 2,5, 8 månader (snart), 8 månader (snart)) och de verkade såå bra på papprena! Men ärligt talat kändes vårt skype-samtal inte så bra. De var stressade, avbröt mig när jag berättade saker och jag fcik inte möjlighet att ställa mina frågor. Sedan svarade de inte på lång tid, slarvade bort mejlet (?) så att jag fick skicka ett nytt och sedan ändå inte svarat på frågorna. Vad skönt att de sade nej, för det är ingen familj som jag vill komma till!

Nu har jag laddat upp min video (men väntar på approval), så det kanske kommer upp många matchningar nästa vecka. Hoppas hoppas att de har barn som minst är  månader när jag börjar ta hand om dem!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är också i matchningsprocessen med SI just nu, och det har hänt mig att en familj försvunnit fast de fortfarande är intresserade och inte har matchat med någon annan. Så det kan ju vara så att de fortfarande är intresserade, men att matchen har tagits bort av SI ändå av någon anledning. Men om du ändå inte ville komma till dem var det kanske lika bra :)

2011-11-21 @ 00:44:19
URL: http://malininamerica.blogg.se/
Postat av: therese

Gud så kul med en blogg där man kan följa med från början! Jag funderar själv på att åka iväg när jag studerat färdigt!

2011-11-21 @ 16:56:24
URL: http://biaancas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0