Hej!

Match 3 bestämde sig för att matcha med en annan au pair igårkvll (deras tid). Jag hade ställt in mig på att det kanske skulle bli dem, och blev ledsen. Egentligen var jag inte helt säker, men i och med att det kändes så himla bra på skype- samtalet så hade jag börjat ställa in mig på det och se mig själv där. Jag trodde inte att jag skulle bli så ledsen som jag blev eftersom jag inte var säker, men så var det. Jag vet inte ens om jag hade tackat ja till dem om dem hade frågat mig, men de hade mycket som verkade bra. Det negativa med dem var lite av arbetsschemat och att det kndes som om de gömde något. Men jag kanske tyckte om dem mer än var jag trodde eftersom jag blev ledsen. Men det kan också vara så att jag är extra känslig just nu med mysket att göra som är skolrelaterat och att ha många familjer att prata med. Om det inte skulle innebär mindre tid att plugga på hade jag velat ha jullov snarast. Haha. Nu skall jag bruka allvar. Jag ville bara berätta för er hur läget var. Jag förväntar mig att det känns bättre imorgon och att jag smälter det snart, men självklart skall jag också låta mig vara ledsen, det var ju au pair- drömmen i en av familjerna som kläcktes. Ha det bra.


Kommentarer
Postat av: amanda

svar: Oj vad kul, vad bra!!! Då vet jag att jag har läsare i matchningsprocessen då ;)



Åhåå, spännande! Jag bor ca 15-20 min därifrån med bil! Var tydligen där när vi firade mitt äldsta värdbarns födelsedag i en fotostudio!!



Jag frågade precis min VM och hon kunde inte komma på nåt dåligt att säga om Westport. Det är en jättefin stad som är väldigt likt Darien där jag bor, fast hon gissade på 3 gånger större, och det finns väldigt mycket att göra där (och engligt googlemaps många shoppingcentrum!) och dom har väldigt fina stränder vilket är en stor anledning till att folk flyttar dit. Staden består av flera olika små platser liksom, parker och olika shoppingdelar osv. Människorna som bor där har bra med pengar och skolorna är bra. Många hemmafruar.. Du kommer förmodligen åka mycket till din närmsta större stad Fairfield som har väldigt mycket shopping och restauranger och massa (även om själva Westport har det också, bara en större grannstad liksom).. oooch du har lätt för att ta tåg till skillnad mot om du bor längre in i landet, så du kommer nog kunna åka lätt till New York varje helg om du så vill på 66-77 minuter (enligt turlistan ;) )



Hmmmm.... och folk bor i små områden, små neighborhoods och min VM gissade på att det nog finns väldigt många au pairer där, ungefär som här! (vi är lite över 50 st men då är det med 3 områden tillsammans)



Såååå haha ja om familjen verkar bra låter det för mig iallafall som ett perfekt ställe att bo på!!!! Känner att jag måste åka dit och ta mig en närmare titt haha.



Lycka till!!! Hoppas det blir Westportfamiljen hehehehahahahehe

2011-12-01 @ 03:06:14
URL: http://amandaupair.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0