Erfarenhet

Jag fick en fråga av Caroline angående vad jag hade för barnerfarenhet. Hon vill ta hand om barn under 1 år och undrar vilken barnerfarenhet det kan vara bra att ha då.

Jag har varit au pair i 3 månader till barn i åldrarna 2, 5, 7 år, au pair i 3 månader till barn i åldrarna 1, 5 år, praktiserat på en förskola i 6 veckor med barn i åldrarna 1-3 år, träffat mina yngsta syskon (som inte bor i Sverige) nästan årligen (och ibland flera gånger om året) sedan dem föddes (2002, 2004), och umgåtts med en kompis och hennes syster lite då och då i tre års tid när systern var 0-3 år. Så jag har inte så mycket erfarenhet av barn under 1 år, men jag antar att de värdesätter att jag har tagit hand om ett barn på 12 månader, att jag har mycket erfarenhet och att jag har träffat bebisar.

När jag läser andra bloggar får jag uppfattningen om att det är viktigt att ha erfarenhet under två år om man vill ta hand om små barn, och även då dem som är under 1 år. Så mitt tips till dig är att skaffa dig erfarenhet med barn under 2 år (helst 200 timmar), och ju yngre barnen är desto bättre för dig!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för svaret!! :)

Ha det bra!

2011-11-27 @ 11:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0