7 dagar sedan senaste matchningen

Såhär lång tid mellan matchningarna har det aldrig gått sedan jag fick min första matchningar. Jag har bortskämd med matchningar, även om jag inte har kännt att jag velat komma till alla. Eftersom jag fick 5 matchningar på 12 (!) dagar och faktiskt hade fyra stycken intresserade familjer samtidigt i någon dag så förväntade jag mig att matchningar skulle komma snart igen. Förra helgen tänkte jag inte "låt det komma matchningar i veckan", utan "låt dem matchningarna som kommer i veckan ha barn som åtminstone är 6 månader när jag börjar ta hand om dem." Haha. Men jag börjar nog ändra mig angående vilka åldrar jag vill ta hand om nu. Det roliga är att min intervjuare har sagt att man ofta inte får matchningar innan man lägger upp sin video och att antalet familjer kan variera mycket beroende på om man har en video. Jag lade upp min video i lördags, och jag har inte fått en enda ny familj som är intresserad sedan jag lade upp den. Hahaha. Så för mig kanske det är tvärtom? :) Ja, antalet familjer varierade i alla fall! Fast, som min mamma sade, så har det ju varit Thanks Giving denna veckan så det kan helt klart bero på det också. Det är ju stort, och många lagar ju mat i dagar eller åker långt för att hälsa på släkten, så då har de väl inte så mycket tid att leta efter en au pair på ju. Och så har det inte gjort mig så mycket, för jag har så mycket i skolan just nu. Angående de familjer som jag pratar med nu så kan någon av dem bli en match. Vi håller kontakten och så får vi se vad som händer! Nehej, nu skall jag göra annat. Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det kan ju bero på att det är Thanksgiving nu i helgen, så det dyker förhoppningsvis upp en ny matching snart!

Ja precis, det måste ju kännas rätt både med åldrarna och med deras personlighet! Och sånt tar ju ett tag att få fram. Jag hade ganska tur med mina värdbarn, för jag ville inte ha en allt för liten att se efter. Jag ville ha någon som var lite äldre, som man kan hitta på och prata med på ett annat sätt än en 2:åring tillexempel.

Ja jag hoppas du hittar din familj snart, nån som du verkligen känner att "det här är den rätta familjen!" Men den kommer nog ska du se, det är ju viktigt att man inte är för snabb utan verkligen väljer en familj som man klickar med!



Tja, jag vet inte riktigt, men jag tror inte att Brookeville är så jätte stort, och Maryland är väl typ med i top 10 av dom minsta staterna i USA ;) Men det känns kul att ha "nära" till Washinton DC! Sen är ju Baltimore lite närmre, men Washinton känns lite mer kul ;)



håller tummarna för att du snart får en till matching!

2011-11-26 @ 20:35:52
URL: http://sofiaaupairusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0