Jobbigt med matchningsprocessen

Match 5 har valt en annan au pair. De ville hellre ha en utbildad sjuksköterska som hade mycket erfarenhet med nyfödda. Vilka konkurrenter man har...

Det känns som om alla matchningar bara försvinner. Jag vet att jag måste hitta en familj snart om jag skall åka när jag vill och det är jobbigt. Jag är rädd att bli ensam kvar. Att alla familjer skall välja andra och att jag blir utan matchningar. Eller att alla vill ha mig i mars. Den här processen är så himla jobbig. I början var det roligt med matchningsprocessen. Det var spännande att få ett mejl om att man hade fått en match och att läsa deras brev - om de hade något. Men nu är det bara jobbigt. Det är jobbigt att veta att man måste hitta en familj snart om man skall åka när man vill. Även om jag hittar en familj som vill ha mig de datumen jag vill åka så går det inte att åka när jag vill på grund av att jag måste hinna fixa VISA:t om jag inte bestämmer mig snart. Jag vill åka. Jag vill inte sitta här och vänta för att upptäcka att jag hela tiden väntat förgäves. Jag vill inte avsluta matchningsprocessen utan att få en familj.

För att det skall verka lite mindre hopplöst kan jag säga att jag ändå inte ville ha match 5 för att de var för lugna, och att jag ändå nog inte hade tackat ja till match 3 om de hade frågat mig om jag ville bli deras au pair. Men det känns jobbigt ändå.

Snart väljer jag kanske en familj bara för att, men det vill jag inte. Jag vill ha den rätta. Men kommer den någon gång? Eller har den kommit? Jag har inte skypat med match 7 och 8 än, så det kan vara någon av dem. Nu skall jag sluta svamla (har svamlat länge, då inlägget försvann, så jag fick skriva om lite) och göra något vettigt istället. Jag hoppas på en ny match snart, men vet att det kan dröja länge. Jag fick färre matchningar inför Thanksgiving och nästa vecka är det jul. Hoppas med mig att jag snart får tacka ja och ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag förstår precis din frustation! Men jag tror att bars efter nyår så kommer de "lossna" för alla.. Så förhoppningsvis kommer vi iväg innan mars!!:-) håller tummarna nu för oss bägge två!

2011-12-18 @ 23:16:13
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0