Just nu är det såhär

Jag funderar fortfarande på match 6, men jag har inte bestämt mig helt än. Jag mejlade till match 7 och 8 innan videosamtalet via skype igår, men jag har inte fått svar än. Det hade varit kul att se match 7:s brev också, för att få lite mer uppfattning. Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag fick mejl av match 6 på kvällen igår.

Det roliga är att av de 11 barn som mina nuvarande (mer eller mindre) potentiella värdfamiljer har tillsammans, är 10 killar. När det är så pass många kan det väl inte vara en slump? Jag undrar varför familjer med söner dras till mig. Men jag har inte emot det, så det är inte så farligt. Haha. Förra söndagen skrev jag att jag nog inte skulle uppdatera så mycket i veckan, men nu vet jag inte alls. Ni får se! Ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: Tack för kommentaren! Valde att tacka nej till sist då jag inte fick någon bra magkänsla alls. Ja haha, har också funderat på om jag har för höga förväntningar. Alltid finns det något fel man kan hitta liksom, vet inte om det är jag som är för kräsen eller om jag bara blir matchad med "fel" familjer. Men tror också att den rätta familjen kommer till alla till slut, någon som man bara längtar efter att åka till!



Ja det har du rätt i, lite roligt :) Har fått 8 matcher sammanlagt, så hoppas att den rätta familjen dyker upp snart, eller kanske till och med är någon av dem jag pratar med nu!

2011-12-05 @ 16:26:05
URL: http://malininamerica.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Jag åker med SI, jag vet inte ifall det skiljer sig mellan andra förmedlingar, men jag fick boka tiden själv. Man loggar in på ambassadens hemsida typ och väljer mellan de dagar som är lediga. Jag trodde att jag skulle få en tid mycket tidigare, eftersom att det var i slutet av november och inte nån högsäsong typ, men icke. Dom hade inte tid förrän tidigast ca 3 veckor frammåt, så det kan vara bra att vara ute i god tid.

Jag ville åka och fixa ambassaden så tidigt som möjligt så jag hade gjort bort det, men det skulle säkert gå att åka dit 2 veckor innan avresa. Jag var där onsdag och fick visumet idag (måndag), så det gick rätt så snabbt :)

2011-12-05 @ 17:44:46
URL: http://sofiaaupairusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0