Hemma från Spanien

Jag kom hem från Spanien igår. Mina syskon bor där, så jag och pappa hälsade på dem. Det var jätteroligt att träffa dem, och jag hade velat träffa dem längre åt gången, och mer över huvud taget. Vi har lekt, gjort utflykter och ätit på restaurang, och det har varit så kul! Det tar lång tid att ta sig dit, men det är det värt. På ditvägen mellanlandade jag i Paris och på hemvägen mellanlandade jag i Amsterdam. Och startplats och destination var Köpenhamn och Malaga. Det var mycket krångel igår, och jag var riktigt trött när jag kom hem. Men flygen var i tid i alla fall, så det var bra. Min lillasyster Sofia konstaterade igår att jag hade varit i 4 länder på en dag, och det var ju coolt. Men så är det nästan alltid när jag flyger. I alla fall när det ingår en mellanlandning. Det roligaste var dock när jag hade varit au pair i Paris och hälsade på min vän i Storbritanien. Då hade jag varit i Frankrike och skulle till Sverige, men flög från Storbritanien till Danmark (London till Köpenhamn). Haha. När jag åkte till och från Saint Gingolph i alperna för ungefär två år sedan åkte jag flög jag också mellan två länder som jag inte varit i så mycket under vistelsen där (jag bodde där i tre månader och jobbade som au pair). Istället för att flyga från Frankrike till Sverige flög jag ju från Schweiz till Danmark. Och jag kom på ett tillfälle till, men ni är väl redan uttråkade. Haha. Jag såg förresten att jag har fått en match och det gillas. Jag hoppas att ni har haft en bra jul, ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0